BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Search This Blog

Tuesday, February 8, 2011

Maharku untukmu by alief ( new version)

Lagu nie sgt sweet n nice.. lagu ini menggambarkan tentang betapa manisnya nikmat bercinta selepas penikahan.

" Wahai kaum pemuda, siapa saja diantara kamu yang sudah sanggup untuk menikah, maka menikahlah, sesungguhnya menikah itu memelihara mata, dan memelihara kemaluan, maka bila diantara kamu belum sanggup untuk menikah.. berpuasalah, kerana sesungguhnya puasa tersebut sebagai penahannya." ( Hadis )
" Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk. ( QS. Al Israa': 32 )

Friday, February 4, 2011

INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT... ketika,......

Setiap org impikan kehidupan yang bahagia dan penuh kasih sayang...untuk memperolehinya tidak ssh tp yang penting kt harus mengikut syariat yang ditetapkan..jika kita memperoleh sesuatu bersyukur lah walaupun kt xdpt seperti yang diimpikan kerana mungkin ada hikmah disebaliknya .  Begitu juga dalam mencari calon untuk melayari kehidupan dalam rumahtangga..tidak perlu memndang paras rupa dan luaran semata2 kerana itu bkn penetu segalanya..Antara tips2 yg bleh diambil perhatian semasa memilih pedamping hidup adalah seperti berikut kerana daprida itu lah kt dapat membentuk rumahtangga yang harmoni

Wednesday, February 2, 2011

10 langkah mewujudkan keyakinan diri..

Kadang kala, kita sebagai manusia selalu merasa kurang yakin dengan diri kita. Apatah lagi bila berhadapan dengan kelompok manusia yang kita rasakan masih terlalu asing bagi kita. Biasanya, kita akan cuba mengelak dengan mengatakan kita tidak mampu melaksanakan sesuatu kerja tersebut. Justeru itu, di sini saya berikan beberapa tips dan petua untuk kita meningkatkan keyakinan diri.